Ce ar trebui sa aveti in vedere cand alegeti o solutie globala de salarizare
Cat de simplu va puteti extinde afacerea pe noi piete europene
April 19, 2017
Europa de Est, destinatia favorita a investitorilor americani
May 17, 2017

Modelul clasic de a avea un departament intern de salarizare nu funcționează astăzi pentru multe companii. Iată de ce externalizarea activităților departamentelor administrative către un furnizor de servicii profesionale este o soluție eficientă din punct de vedere al timpului și al costurilor.

Resursele Umane și salarizarea sunt unele dintre cele mai importante functii din sfera de activitate a departamentelor administrative – ne referim la salariile angajaților și la bunăstarea acestora, deoarece, pentru ca nicio afacere nu poate funcționa fără oamenii săi. Este vital ca angajații să fie plătiți corect și la timp, deoarece până și o greșeală minoră poate trimite o undă de șoc care transmite îngrijorare și neîncredere în cadrul companiei.
Salarizarea este în continuă schimbare
Modelul clasic de a avea un departament intern de salarizare nu funcționează astăzi pentru multe companii. De multe ori, societățile se extind în mai multe ţări simultan, conduse de către echipele lor de vânzări şi marketing, fiind urmate apoi de alte departamente precum personalul de execuţie, operațiuni, etc, Devine din ce în ce mai normal să întâlnim companii cu operațiuni în peste 20 de ţări, dar cu mai puțin de 100 de angajați in fiecare țară, în mai multe locații. Aceasta devine o provocare atunci când încercăm să justificăm necesitatea unui întreg departament administrativ în fiecare țară și acesta este motivul pentru care există furnizorii independenţi de servicii. În calitate de expert în domeniul Dezvoltării Afacerilor, am întâlnit companii multinaționale care îşi analizează procedurile de salarizare și apelează la furnizori de servicii pentru soluții și sprijin. Aceste companii consumă, de regulă, mult timp, efort și bani cu elaborarea unui document detaliat Cerere de Ofertă (RFP), însă multe dintre aceste companii urmăresc același scop: „Căutăm economii de costuri în procesul nostru de salarizare”.
Alegerea soluției optime de salarizare
În căutarea unei soluții de salarizare globale, factorul central sau decizional ar trebui să fie găsirea soluției care vă facilitează cel mai mult conformitatea în țările în care pătrundeţi. Dacă, în plus, această soluție este eficientă din punct de vedere al costurilor și vă oferă nivelul adecvat de tehnologie pentru satisfacerea nevoilor dvs., soluția nu numai că va fi potrivită pentru afacerea dvs., dar este, de asemenea, ușor de transferat către departamentele interne implicate. Pentru multe companii, procesul decizional este în sens invers, adica începe cu factorul „economii de costuri”. Problema cu această abordare este aceea că, pe măsură ce îți creezi soluția, realizezi faptul că problema reducerii costurilor reapare în scurt timp, sub forma serviciilor adiționale necesare (care implică costuri suplimentare) și a ineficienţelor în gestionarea procesului, necesitând mai mult timp alocat operațiunilor internaționale.

Puteți întâmpina chiar și probleme de conformitate, suportând amenzi ale căror sume se ridică uneori și la milioane de dolari. O altă abordare eronată – care este mai frecventă în SUA – este achiziţionarea unei soluții tehnologice scumpe și presupunerea că aceasta va funcționa la fel, în orice altă țară în care compania se exinde. Poate funcționa bine în anumite țări, dar din experiența noastra în tranzacţii internaționale, mai puțin de 10% dintre companii s-au aflat în situaţia în care achiziţionarea soluției tehnologice scumpe a fost pasul corect.

Aceste tehnologii oferă o platformă atrăgătoare și multe funcționalităţi, dar din punct de vedere al conformităţii locale majoritatea soluțiilor:

• sunt deficitare

• nu sunt complet adaptate sau

• necesită muncă adițională (la un cost adițional)

În multe cazuri, acestea nu îşi ating scopul.
De nenumărate ori, am observat cum clienții aleg un partener pentru nevoile lor de salarizare globală, în urma promisiunilor cu privire la funcționalităţi și economii de costuri, pentru a constata cu un an sau doi mai târziu faptul că au cheltuit mai mult, deși încă au rămas cu probleme majore în gestionarea procesului la nivel global.
O abordare mai simplă și mai eficientă:
Iată cum asistența specializată vă poate ajuta să luaţi o decizie fundamentată, care funcționează în mod real pentru compania dvs. Când vă gândiţi la salarizarea globală, gândiţi-vă la conformitatea cu legislaţia locală și la faptul că aveţi nevoie să găsiţi o soluție care, în final, facilitează plata angajaților la timp și în mod corect. Apoi, începeţi să adăugaţi alte cerințe, precum cele referitoare la funcționalitatea platformei, integrarea cu alte sisteme.
Există două scenarii uzuale pentru asistența externă în procesul de salarizare:
• contract cu furnizorii locali - ei detin cunoștințe locale și se adaptează rapid schimbărilor aduse legislaţiei locale

• alegerea unui agregator - o firmă globală ce subcontractează furnizorii locali (mereu sau cel mai adesea) și vă vinde o platformă de gestionare a activităţii – în speranța că veţi avea acces la toate procesele desfăşurate.

Dezavantajele acestor două opțiuni sunt că prin alegerea furnizorilor locali, perioada de timp pe care echipa dvs. de Resurse Umane și salarizare va trebui să o dedice pentru gestionarea acestor relații este imensă – iar în plus, de cele mai multe ori, există bariere ale limbii. Acest lucru însemnă că din moment ce nu înțelegeţi legislaţia locală, aveţi încredere oarbă în furnizorul local.
Din perspectiva agregatorului, problemele comune sunt:

• lipsa de acces la furnizorii locali

• lipsa de flexibilitate de a contracta rapid noi servicii sau de a aduce schimbări în serviciile existente (deoarece ei au, la rândul lor, un contract cu furnizorul local) și

• cel mai important, nu vă vor putea asigura serviciul în locații în care furnizorul local ar pierde bani, deoarece sunt forțați să perceapă relația cu dvs. ca fiind o relaţie de tip unu-la-unu.

De asemenea, de cele mai multe ori, platformele pe care le oferă agregatorii nu sunt la propriu globale, nu vor funcționa în țările în care aveţi nevoie sau vor necesita interfețe scumpe.

Abordarea TMF Group:
Noi avem o opțiune ce aduce pe piață ce este mai bun din ambele sisteme. TMF Group vă poate ajuta să menţineţi conformitatea cu legislaţia locală, în timp ce vă oferă platforme și servicii de coordonare de cea mai bună calitate. Lucraţi cu adevărat cu o singură firmă. Iată ceea ce vă oferim:

Birouri deținute integral în peste 80 de țări. Vă oferim expertiză locală, în limba locală cu capacităţi excelente în limba engleză. Aveţi acces la cunoştinţele aprofundate ale profesioniștilor interni, fără necesitatea de a apela la firme de consultanță scumpe.

Prezență globală. Beneficiaţi de o echipă de profesioniști ce coordonează global conformitatea dvs. și vă oferă acces la fiecare birou printr-un singur punct de contact.

Birourile noastre respectă cele mai înalte standarde de conformitate și legislaţia internațională.

Răspuns la nevoile dvs. în orice țară în care vă derulaţi – sau intenționaţi să vă derulaţi-activitatea.

Deoarece suntem independenți, putem lucra cu orice firmă de avocatură sau parteneri de integrare pe care îi alegeţi. De asemenea, vă putem prezenta unor firme locale cu reputație bună, în cazul în care aveţi nevoie de consultanţă fiscală sau juridică în domeniul Resurselor Umane și al salarizării.

Dacă doriţi să discutăm în continuare aspectele specifice ale situaţiei dvs. și dacă suntem soluția potrivită pentru dumneavoastra, vă rugăm să luati legatura cu noi. Aflaţi cum serviciile noastre de resurse umane şi salarizare sprijină clienţii în valorificarea la maxim a potenţialului lor.

Autor: Gonzalo Garcia

Director Sub-Regional Dezvoltarea Afacerilor

Aprilie 2017

Comments are closed.