Comunicat de presa: Tendinte de externalizare a serviciilor in companii multinationale din Romania
TMF Romania va participa la evenimentul HR Partner, organizat de catre HR Club
February 16, 2017
TMF Romania va sponsoriza conferinta Tax and Finance Forum, organizata de catre Business Mark
March 29, 2017

Schimbarile legislative frecvente si dificultatea de a gasi forta de munca adecvata sunt principalele motive pentru care companiile multinationale, cu operatiuni in Romania, decid sa externalizeze

• Pentru 67% dintre managerii financiari schimbarile frecvente de legislatie reprezinta o provocare in mediul de afaceri din Romania.

• Lipsa talentelor, indicata de catre 81% dintre managerii de resurse umane, din industrii, servicii si comert este unul dintre principalele motive, pentru care companiile aleg sa externalizeze

Emis astazi – 29 martie 2017 – cercetarea “Tendinte de externalizare a serviciilor in companii multinationale” si-a propus sa identifice principalele tendinte de externalizare a serviciilor in Romania, Polonia si Ungaria, in randul companiilor multinationale, cu operatiuni in cele trei tari. Solicitat de catre TMF Group – furnizor global de servicii, cu operatiuni directe in peste 80 de tari - si realizat de catre GfK, agentie dedicata de cercetare de piata, studiul a analizat opiniile a 30 de manageri financiari si a 31 de manageri de resurse umane, din diferite sectoare de activitate in industrii, servicii si comert, pe piata locala. Studiul este in cel de-al treilea an consecutiv in Romania.

Cele mai importante rezultate ale studiului includ:

• 33% dintre managerii financiari se confrunta cu dificultatea de a ramane in conformitate cu standardele de raportare impuse de catre autoritatile romane, sau de catre propria organizatie. Este o crestere de 7% fata de 2015, cand 26% dintre managerii financiari indicau aceeasi provocare in activitatea lor. 30% au sesizat lipsa unei interfete in comunicarea cu diferite autoritati locale.

• Peste 80% dintre managerii de resurse umane au probleme in gasirea fortei de munca potrivite. 32% admit ca au nevoie de asistenta in procesul de recrutare, iar 32% resimt dificultati din cauza schimbarilor dese in legislatia muncii.

Camelia Nita, Managing Director, TMF Romania a observat: “Nevoia de automatizare si standardizare a diverselor procese de business a crescut considerabil in randul companiilor multinationale, care si-au extins afacerile in Romania, determinandu-le sa apeleze la furnizorii de servicii, cum este TMF Group. Aceste decizii sustin obiectivele companiilor de a-si mari productivitatea si de a contracara dificultatea gasirii fortei de munca portivite.”

Motivele de externalizare:

Atat managerii financiari, cat si cei de resurse umane au recunoscut ca apeleaza la externalizarea serviciilor din departamentele lor, pentru a obtine: • adaptabilitate sporita la schimbarile legislative (60% - dublu fata de rezultatele din 2015)

• conformitate fiscala (peste 60%) si

• reducerea riscurilor de penalitati pentru neconformitate cu reglementarile de TVA si contributii sociale (59%).

63% dintre respondentii studiului au externalizat cel putin o functionalitate, iar 75% dintre companii au declarat ca si-au crescut veniturile in 2016. 31% au plasat contabilitatea si raportarea financiara in topul serviciilor pe care le externalizeaza, cu 11 procente mai mult, in comparatie cu 2015.
Serviciile juridic-administrative (corporate secretarial) sunt pe locul doi in randul preferintelor de externalizare (28%), urmate de HR si salarizare (25%), cu 15 procente mai putin decat in 2015. Rezultatele studiului arata ca 44% dintre managerii de resurse umane si financiari intervievati iau in considerare externalizarea mai multor servicii aditionale - 18% ar solicita catre management suport extern pentru functiile juridic-administrative, iar 12% ar opta pentru conformitate fiscala.

Beneficiile externalizarii

"In ceea ce priveste beneficiile percepute in urma externalizarii, atat profesionistii de HR, cat si cei financiari, apreciaza ca au castigat mai mult timp pentru a se dedica activitatilor de baza din departamentele lor (71%), iar 69% au recunoscut confortul dobandit odata cu reducerea responsabilitatii administrative." “In mod firesc companiile cauta sa minimalizeze riscurile asociate cu instabilitatea legislativa din Romania, si in acelasi timp sa ramana in conformitate cu reglementarile fiscale”. “Complexitatea mediului fiscal din 2016 a determinat atat companiile locale, cat si cele globale sa apeleze la suportul specialistilor din domeniu, cum este TMF Group. “Solutiile noastre de contabilitate, salarizare, resurse umane si juridic-administrative le ofera clientilor nostri stabilitatea necesara administrarii companiei si mentinerii competitivitatii lor pe piata”, a adaugat Camelia Nita.

Pentru mai multe informatii, va rugam sa apelati la:

Andra Iacob, PR Account Manager, Chapter 4 Communications Romania - a.iacob@chapter4.ro

Despre TMF Group

TMF Group sprijina companiile globale sa isi extinda operatiunile si sa investeasca fara efort dincolo de granitele internationale. Expertii nostri in contabilitate, resurse umane, salarizare si juridic-administrativ, sunt pregatiti sa sprijine companiile din orice parte a lumii sa ramana in conformitate cu schimbarile legislative, sa reduca riscurile prin control asupra costurilor si sa asigure succesul investiilor.

TMF Romania deserveste peste 400 de companii locale si internationale, care activeaza in diverse industrii, printr-o gama completa de servicii profesionale, incepand de la contabilitate și raportare financiara, pana la resurse umane, salarizare și servicii juridic-administrative, dar si solutii software dedicate proceselor de salarizare si resurse umane. Oferind servicii de business in peste 80 de tari, TMF Group este expertul global, care intelege nevoile locale. www.tmf-group.com

Despre GfK:

GfK reprezintă o sursa de încredere care oferă informații relevante despre piață și despre consumatori și care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experți în cercetarea de piață îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experiență GfK în știința datelor. Acest lucru permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de țări. www.gfk.com

Comments are closed.