Europa de Est, destinatia favorita a investitorilor americani
Ce ar trebui sa aveti in vedere cand alegeti o solutie globala de salarizare
May 9, 2017
Cele mai accesibile si cele mai complexe medii fiscale si contabile din lume
June 7, 2017

COMUNICAT DE PRESĂ

Dezvoltarea piețelor din Europa de Est contracareaza tendința globală descendentă IDS și atrage investitorii americani

Potrivit unui nou studiu realizat de TMF Group împreună cu Forbes Insights, 3 din 10 companii multinaționale cu sediul în S.U.A. percep în prezent Europa de Est ca pe o destinatie principala pentru planurile lor de investiții și dezvoltare a afacerii – ceea ce înseamnă o creștere de 3,2% în raport cu cei doi ani anteriori.
Studiul ‘Continua-ti aventura: ce anume stimulează extinderea și investițiile internaționale ale companiilor americane’ a examinat în detaliu opiniile a 250 de directori executivi de companii cu sediul în S.U.A., pentru a explora motivațiile și provocările cu care se confruntă companiile multinaționale cu sediul central în S.U.A., cu ocazia extinderii organizației lor pe o nouă piață internațională. Respondenții au fost aleși dintr-o mare diversitate de industrii și din organizații cu venituri anuale incepand de la 250 milioane $ la peste 5 miliarde $. Respondenții au fost întrebați în ce regiuni au investit organizațiile lor în ultimii doi ani, precum și unde planificau să investească în 2017/18.
Principalele constatări au fost următoarele:
  • În ciuda scăderii la nivel global a IDS (investițiilor directe străine), Europa de Est va înregistra o creștere cu 3,2% a investițiilor din partea companiilor multinaționale cu sediul în S.U.A.
  • 1 din 4 investitori caută personal sau surse de capital noi
  • 1 din 3 investitori subliniază importanța unui studiu complex și cunoașterea pieței locale
Comentând pe marginea acestor constatări, Juraj Gerzeni, Director Regional pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa al Grupului TMF, a spus: “Respondenții au raportat că, în perioada 2015-2016, peste un sfert dintre ei (26%) s-au extins sau au investit în Europa de Est. Pentru acest an și anul următor, însă, aceștia prevăd că această cifră va crește cu 3,2%, propulsând regiunea în centrul planurilor de creștere a aproape trei din zece companii (29,2%).”
Acesta a continuat: “Această creștere a investițiilor pare sa confirme prognoza economică a FMI pentru regiune, de 3,1% în 2017, aproape dublu în comparație cu cea din zona Euro, de 1,6%.
“Ca regiune, Europa de Est își bazează planurile de creștere în mare măsură pe tehnologie: pe încurajarea proactivă a inovării și a întreprinderilor noi, prin diverse programe finanțate de guvernele locale și de UE. Se poate recurge de asemenea la un numeros personal tehnic calificat, 285.000 de ingineri absolventi ai facultăților de profil din Polonia, Slovacia, Ucraina și Cehia, în fiecare an.”
Acesta a spus mai departe: “Investitorii au oportunitatea să finanțeze astfel de inovații, precum și sectoarele și fabricile cu vechime care le sprijină, dar și universitățile care furnizează aceste competențe atât de necesare.
“Regiunea este de asemenea un centru tehnologic înfloritor și un centru de externalizare. Concurența în recrutarea personalului intern local devine din ce în ce mai acerbă, astfel încât multe companii globale, care își desfășoară activitatea în Europa Centrală și de Est, preferă în prezent să își externalizeze o serie de funcții cheie, precum contabilitatea și raportarea financiară, administrarea juridică și conducerea companiei (pentru a ține pasul cu schimbările neașteptate) și o serie de activități de resurse umane și salarizare.”
În plus, studiul a investigat ce anume a motivat întreprinderile americane să exploreze noi piețe străine și cu ce provocări s-au confruntat acestea. Respondenții au fost întrebați de asemenea ce sfat i-ar da unui coleg, care ar avea în plan extinderea internațională.
Pe lângă extinderea operațiunilor și creșterea cotei de piață, constatările au arătat că respondenții căutau de asemenea un nou personal, competențe noi și noi surse de finantare. De asemenea, aceștia se confruntau cu provocări similare în ceea ce privește selecția și constituirea unei noi întreprinderi, incluzând elaborarea procedurilor financiare și respectarea reglementărilor locale.
Gerzeni a concluzionat: “Nu putem subestima importanța cunoașterii locale, in momentul intrarii pe o nouă piață. Fie că dorești să îți extinzi sau sa iti îmbunătățești operațiunile curente, sau că ești în căutarea unor noi oportunități, este important să înțelegi în totalitate reglementarile locale ale oricărei piețe, pentru a te asigura că operațiunile tale sunt - și vor rămâne in conformitate cu mediul legislativ în continua si rapida schimbare.”
Pentru informații suplimentare despre TMF Group și pentru a descărca raportul complet, accesați: tmf-group.com/venturefurther
NOTE PENTRU EDITORI
Pentru infomații suplimentare, vă rugăm să o contactați pe:
Carlie Bonavia, Director Relații Publice și Comunicări: carlie.bonavia@tmf-group.com
Grupul TMF ajută companiile globale să se extindă și să investească în mod uniform la nivel internațional. Contabilii săi autorizați, consilierii juridici, specialiștii RU și salarizare din întreaga lume asistă clienții în ceea ce privește structurile lor corporative, instrumentele financiare și investițiile. Furnizând servicii profesionale în peste 80 de țări din lume, TMF Group este expertul global, care înțelege nevoile locale. www.tmf-group.com
Forbes Insights este serviciul de studii strategice și autorități în domeniu al Forbes Media. Utilizând eficient bazele de date ale directorilor executivi din comunitatea Forbes, Forbes Insights realizează studii pe o serie de teme de interes pentru directorii executivi, specialiștii în marketing, micii întreprinzători și cei care urmăresc să ocupe funcții de conducere, și permite înțelegerea profundă a problemelor și tendințelor legate de crearea avuției și gestionarea acesteia. www.forbes.com/forbesinsights/
CONTINUA-TI AVENTURA: Ce anume stimulează extinderea și investițiile internaționale ale întreprinderilor americane?
În martie 2017, Grupul TMF – împreună cu Forbes Insights – au examinat în detaliu (printr-un sondaj online) opiniile a 250 de directori executivi ai companiilor multinaționale cu sediul central în S.U.A., pentru a le înțelege motivațiile și provocările cu care se confruntă cu ocazia extinderii organizațiilor lor pe o nouă piață internațională. Respondenții au fost aleși dintr-o mare diversitate de industrii și din organizații cu venituri anuale mergând de la 250 milioane $ la peste 5 miliarde $. .
  • 250 de directori executivi cu sediul în S.U.A. ai companiilor multinaționale: director executiv, director financiar, director operațiuni și director juridic.
  • Aproape trei sferturi dintre respondenți (71,6%) lucrau pentru organizații cu venituri anuale de peste 1 miliard $.
  • Cei mai multi dintre acestia (70,8%) erau de asemenea responsabili cu supravegherea operațiunilor în peste 6 țări, în timp ce unul din patru (24,8%) erau reposabili pentru operațiunile din peste 10 piețe internaționale.
Primele 10 destinații de investiții și extindere globale pentru companiile multinaționale cu sediul în S.U.A., în 2017/18
Potrivit unui nou studiu realizat de TMF Group împreună cu Forbes Insights, 3 din 10 companii multinaționale cu sediul în S.U.A. percep în prezent Europa de Est ca pe o destinatie principala pentru planurile lor de investiții și dezvoltare a afacerii – ceea ce înseamnă o creștere de 3,2% în raport cu cei doi ani anteriori.
  2015 -2016 2017 -2018 Schimbare poziție

(2015 – 2016) /

2017 – 2018

+ / –
EUROPA DE VEST Austria, Franța, Germania, Liechtenstein, Monaco, Elveția 58,4% 51,6% (2) / 1 -6,8%
AMERICA DE NORD

(Excl. S.U.A.)

Bermuda, Canada, Groenlanda, Saint Pierre și Miquelon 59,2% 50,0% (1) / 2 -9,2%
EUROPA DE NORD Insulele Canalului, Irlanda, Insula Omului, Regatul Unit 44,4% 43,6% (3) / 3 -0,8%
AUSTRALIA &

NOUA ZEELANDĂ

Australia, Insula Crăciunului, Cocos, Noua Zeelandă, Insula Norfolk 33,2% 42,8% (5) / 4 +9,6%
AMERICA DE SUD Argentina, Bolivia, Brazilia, Chile, Columbia, Ecuador, Insulele Falkland, Guyana Franceză, Guyana, Paraguay, Peru, Suriname, Uruguay, Venezuela 39,2% 36,4% (4) / 5 -2,8%
EUROPA DE EST Belarus, Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, Republica Moldova, România, Rusia, Slovacia, Ucraina 26,0% 29,2% (10) / 6 +3,2%
EUROPA DE SUD Albania, Andorra, Bosnia și Herzegovina, Croația, Cipru, Gibraltar, Grecia, Italia, Macedonia, Malta, Muntenegru, Portugalia, San Marino, Serbia, Slovenia, Spania, Orașul Vatican 32,4% 28,8% (7) / 7 -3,6%
ASIA DE SUD Afganistan, Bangladesh, Bhutan, India, Iran, Maldive, Nepal, Pakistan, Sri Lanka 32,8% 28,0% (6) / 8 -4,8%
ASIA DE EST China, Hong Kong, Japonia, Coreea de Nord, Coreea de Sud, Macau, Mongolia, Taiwan 29,6% 27,6% (8) / 9 -2,0%
AMERICA CENTRALĂ Belize, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Mexic, Nicaragua, Panama 28,4% 25,6% (9) / 10 -2,8%

Ce anume motivează întreprinderile americane să exploreze noi piețe?

Să pătrundă pe noi piețe și să câștige cotă de piață 45,6%
Să își extindă operațiunile / tipurile de servicii existente 42,0%
Să își creeze / îmbunătățească resursele C&D și tehnologice 30,0%
Să găsească nou personal și competențe noi 28,8%
Să găsească noi surse de capital 26,8%
Un contract cu clientul a făcut necesară prezența locală 24,8%
Să înființeze un centru de servicii comun 23,6%
Restructurarea financiară și corporativă/înființarea unei societăți vehicul investițional (SPV) 22,8%
Pentru  a cumpăra un concurent 20,8%
Pentru a reduce costul de exploatare/pentru a funcționa mai rentabil 12,0%
Alte activități legate de fuziuni și achiziții 10,0%


Care sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă întreprinderile americane când pătrund pe o piață străină?

Întocmirea unor proceduri bancare și contabile și a evidențelor legale 31,6%
Identificarea sediului și/sau agentului procedural potrivit 31,2%
Selectarea și constituirea tipului de entitate potrivit 30,0%
Găsirea și furnizarea dovezilor oficiale de ‘solvabilitate’ 28,8%
Considerente legate de protecția datelor și legile privind confidențialitatea 28,4%
Funcționarea în baza acordurilor cu sindicatele și acordurilor de negociere colectivă 28,0%
Găsirea personalului local potrivit și respectarea legilor privind forța de muncă 27,2%
Reglementări privind prețurile de transfer și/sau repatrierea profiturilor 25,6%
Numirea administratorilor și/sau reprezentanților locali 22,4%
Cerințe de licențiere adiționale și/sau structura revizuită în urma unei fuziuni sau achiziții 20,0%
Reglementări privind transferul personalului din întreprinderile achiziționate/absorbite 20,0%
Compatibilitatea reglementărilor de raportare financiară locale cu sistemele și standardele de raportare internaționale 21,6%
Acorduri privind proprietatea intelectuală și aplicarea acestora 19,6%
Așteptări culturale unice și obstacole lingvistice 19,6%
Reglementări privind sectoarele ‘restricționate’ 18,8%
Verificări amănunțite ale istoricului administratorilor companiei (incluzând menționarea proprietarului real (UBO)) 13,2%
Legislația antitrust sau privind concurența 10,4%

Privind în urmă, ce sfat ar da conducătorii de întreprinderi americane colegilor lor?

PLANIFICAȚI TOTUL ȘI STUDIAȚI Clarificați-vă motivele pentru investiții/extindere și nu faceți presupoziții greșite despre o piață locală. Asigurați-vă că investigați mediul politic, juridic și cultural al teritoriului, precum și mediul concurențial, țintiți piața și/sau forța de muncă. 36,0%
AVEȚI ÎN VEDERE ÎNTREPRINDERILE MIXTE ȘI ACHIZIȚIILE Aveți în vedere întreprinderile mixte și achizițiile. O modalitate de a evita o parte din efortul, costul și riscul constituirii într-un nou teritoriu este cumpărarea unei întreprinderi existente, sau înființarea unei întreprinderi mixte cu o întreprindere existentă. Însă aceste opțiuni prezintă propriul risc și trebuie să se apeleze la asistența de specialitate. 23,6%
AVEȚI ÎN VEDERE UN FURNIZOR UNIC, CARE SĂ VĂ GESTIONEZE RELAȚIILE DIN MAI MULTE TERITORII Unul dintre aspectele esențiale privind gestionarea extinderii este colectarea, prelucrarea și reconcilierea operațiunilor, a datelor financiare și juridice din mai multe teritorii. Utilizarea unui singur furnizor strategic pentru a se ocupa de acestea ca funcții externalizate poate facilita asigurarea coerenței la nivelul procedurilor și standardelor. 18,8%
OBȚINEȚI AJUTORUL TERȚILOR Furnizorii de servicii , camerele de comerț și consultanții locali sunt extrem de utili, în special, la înființarea unei noi persoane juridice, recrutarea și instruirea personalului și crearea funcției dvs. de back-office. 10,8%
AVEȚI ÎN VEDERE EXTERNALIZAREA Nu subestimați costurile de exploatare de pe o piață locală. Limita dintre ceea ce faceți în interiorul companiei și ceea ce externalizați trebuie să rămână flexibilă și să fie evaluată constant în decursul timpului. 10,8%

 

Comments are closed.