Partenerii locali sunt cheia succesului pentru afacerile straine din Romania
Cele mai accesibile si cele mai complexe medii fiscale si contabile din lume
June 7, 2017
TMF Group numit un “Concurent important” și “Star Performer” de către Everest Group în cadrul Evaluării
August 9, 2017

Desele modificări legislative și mediul fiscal complicat au marcat profund peisajul economiei românești în anul 2016, iar tendința se menține și anul acesta.

Cea mai importanta noutate în materie fiscală, în 2017 a fost până în prezent, modificarea cotei TVA, care s-a redus de trei ori în ultimele 18 luni, cel mai recent în luna ianuarie, când s-a redus la 19%. Introducerea scutirii de impozit pe profit pentru companiile din sectorul cercetare și dezvoltare, pe lângă alte prevederi, cum ar fi majorarea plafonului pentru încadrarea în categoria microîntreprinderilor (de la 100.000€ la 500.000€), ar putea face din România o destinație mai atractivă pentru investițiile străine directe. În același timp, aceste facilități sporesc cererea de expertiză locală, pentru a ajuta investitorii să se descurce în contextul unui cadru fiscal și legislativ instabil.

Avantajul oferit de partenerii locali

Este o practică răspândită printre companiile naționale și internaționale sa apeleze la serviciile specialiștilor locali, așa cum suntem și noi. Cel mai recent studiu realizat impreuna cu Gfk a constatat că 33% dintre directorii financiari din România întâmpină dificultăți în a se conforma atât standardelor de raportare ale propriei organizații, cât și celor impuse de autoritățile locale. Acest procent indică o creștere cu 26% a numarului de directori financiari, care au semnalat aceleași probleme în 2015.

In acelasi timp, peste 80% din directorii de resurse umane din țară se confrunta cu dificultati in gasirea personalului corespunzătoar. Angajarea profesioniștilor cu adevărat talentați, în special în sectoarele industrie, servicii și comerț, se dovedeste din ce în ce mai problematica. În consecință, apelarea la serviciile unui partner extern devine un factor cheie.

Recent, o companie multinațională ne-a cerut să o sprijinam să se adapteze cerințelor legislației naționale în continuă schimbare, după ce își deschisese o sucursala in România și urma să se înregistreze în scop de TVA. Echipa mea a fost în măsură să îi ofere o soluție personalizată și să îi furnizeze servicii de secretariat, contabilitate și salarizare. I-am întocmit documentația care trebuia depusă la autoritățile fiscale, astfel încât clientul s-a putut dedica planului său de afaceri. Nu exagerăm dacă spunem că această companie nu s-ar fi bucurat de același sentiment de siguranță în ce privește conformitatea legala și de același grad de succes în afacerea sa pe piața locală, dacă ar fi ales să se descurce „pe cont propriu” în acest sens.

Indiferent de ce anume știți despre „externalizare”, „servicii externe” sau „servicii de gestionare a afacerilor internaționale” – cert este că acestea nu sunt nici pe departe un pur exercițiu de reducere a costurilor (deși pot avea și acest avantaj).

După cum am constatat din cercetarea noastră recentă, sunt sigur că mulți dintre clienții noștri sunt de acord cu noi că parteneriatul cu specialiști locali, furnizori de suport administrativ, le conferă sentimentul de stabilitate de care au nevoie pentru a-și putea canaliza eforturile interne spre a deveni mai competitivi pe piață.

Doriți să aflați mai multe? Descărcați rapoprtul Tendințe de externalizare a serviciilor în companiile multinaționale: Romania.

Contactați-ne!

Echipa noastră de aproape 200 de profesioniști în domeniile contabilitate, juridic, resurse umane și salarizare, din Romania , este în măsură să ofere asistență companiilor de toate mărimile, ușurându-le povara administrativă.

Solicitati mai multe informații chiar azi.

Aflați mai multe despre cum anume contribuim la creșterea eficienței clienților internaționali.

Autor:

Camelia Nita, Managing Director, TMF Romania

Comments are closed.